joi, 3 decembrie 2009

Ajutor in casatorie

de Mihaela Prisacaru 

Mai grea decat orice pierdere  materiala este cea suflteasca, cand iti pierzi - poate - speranta, cand se tulbura mintea, cand nu mai gasesti rostul lucrurilor, cand se tulbura inima, cand nu mai gasesti nicidecum pacea sufleteasca, oricat te-ai stradui. Da, am trecut printr-o mare cumpana suflteasca atunci cand am ajuns in pragul casatoriei, culmea, cu un  baiat pe care il stiam de multa vreme si care mergea la biserica. Acest ultim lucru  m-a determinat sa am multa incredere in el, astfel, ca numai dupa cateva luni de prietenie, la numai 2 zile dupa ce m-a cerut dela parinti,  a plecat fara sa dea nici cea mai mica explicatie. Sigur, ca a fost o decizie pripita din partea mea, daca e sa ma intrebati acum, dar mintea imi era tulburata, caci indragostirea care vine asa, furtunos, deodata, trebuie privita cu putina detasare. Dar de  unde detasare la vremea aceea... Cert este ca desi totul fusese stabilit, inclusiv petrecerea de nunta, viitorul mire s-a facut nevazut.

Mult am plans la Sfantul Mina sa ma scoata din aceasta prapastie a neintelegerii care ma cuprinsese. Nu intelegeam unde gresisem si, mai ales, tin minte ca m-am rugat Sfantului Mina sa imi pastreze mintea intreaga si sa-mi descopere toata tarasenia, ca despre asta a fost vorba.

Iar Sfantul m-a ajutat din nou caci am aflat ca viitorul meu mire, in timp ce eram deja logoditi, mai cauta "pe piata" (exprimandu-ma poate vulgar, dar adevarat) si alte fete de maritat. Mi-am regasit  pacea sufletesca, dupa ceva vreme de tulburare, cu ajutorul dat de preotul duhovnic si cred ca Sf. M. Mc. Mina a avut un cuvant mare de spus inaintea lui Dumnezeu.

Peste cativa ani, tot cu rugaciuni la Sfantul Mina, Dumnezeu mi-a scos in cale un om cu totul deosebit si, dupa 3 ani de casatorie, pot spune ca e din ce in ce mai minunat. Primul lucru pe care l-am vazut cand am intrat in casa lui, exact la intrare, a fost icoana cu Sfantul Mina. Pentru mine a fost un semn, ca e cel putin un om al lui Dumnezeu, si asa s-a dovedit a fi. La cateva luni doar dupa ce ne-am cunoscut am avut certitudinea ca el este "omul meu".

La cateva luni dupa casatorie au aparut niste probleme financiare grave care urmau sa duca si la un proces, in cazul in care nu plateam o suma foarte mare de  bani unei firme careia noi nu stiam ca am mai fi datori cu ceva. De fapt era o dobanda imensa  ce se adunase la o suma mica de bani. Nimeni dintre cei apropiati nu aveau cum sa ne ajute iar a doua zi, daca nu plateam, eram dati in judecata. Cu lacrimi ne-am rugat din nou, si eu si sotul, Sfantului Mina si, neasteptat, de la servici, cu o rapiditate uimitoare, ni s-a dat un ajutor banesc care ne-a ajutat sa platim datoria integral. Nu stim sa mai spunem decat atat: Multumim Sf. M. Mc Mina pentru tot ajutorul stiut si nestiut si cu adevarat „acelasi esti azi ca si atunci” si rugaciunile sunt la fel ascultate. Speram ca si multumirea sa fie pe masura!

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu